Chroma dalam Wild Rift

Chroma akhirnya tiba di League of Legends: Wild Rift, yang menimbulkan persoalan kepada ramai pemain…

Apakah itu chroma?

Chroma ialah variasi warna istimewa skin sedia ada yang membolehkan anda menyesuaikan lagi rupa champion anda dalam permainan. Ia hanya tersedia untuk skin tertentu dan skin tersebut biasanya mempunyai enam kroma standard ditambah dengan satu kroma rahsia, yang ditunjukkan dengan bintang biru pada ikon skin itu. Anda perlu memiliki kedua-dua champion dan skin tertentu itu sebelum anda boleh mendapatkan chroma iringan.

Bagaimanakah cara saya boleh mendapatkan Chroma?

Anda memerlukan Tiket Bebola Chroma dahulu, yang boleh anda beli dengan melawati Kedai > Lain-lain > Lain-lain.

Selepas itu, anda boleh tiba di Skrin Bebola Chroma dengan mengikuti salah satu daripada laluan ini:

  1. Pergi ke Bilik Kebal anda
  2. Pilih Tiket Bebola Chroma
  3. Pilih Gunakan

ATAU

  1. Pergi ke Koleksi anda
  2. Pilih Champion yang mempunyai Chroma yang anda mahukan
  3. Pilih Skin yang dikaitkan dengan chroma
  4. Pilih ikon Chroma

Sebaik sahaja anda berada di Skrin Bebola Chroma, anda akan melihat 6 Bebola mengelilingi champion. Setiap satu daripada ini mewakili chroma rawak daripada pilihan yang mungkin, dengan peluang 15.83% untuk setiap chroma standard dan peluang 5% untuk chroma rahsia itu

Jika anda mencari chroma tertentu, anda mempunyai dua alat yang boleh anda gunakan untuk mendapatkan maklumat lanjut:

Scanner - Mendedahkan chroma tepat yang terkandung dalam Bebola Chroma. Setiap Bebola Chroma hanya boleh diimbas sekali. Scanner boleh dibeli menggunakan Poro Energy.

Detector - Mendedahkan chroma yang bukan dalam Bebola Chroma yang dikesan. Anda boleh menggunakan sehingga tiga Detector pada satu Bebola. Detector boleh dibeli dengan Wild Cores atau Blue Mote.

Sebaik sahaja anda telah memutuskan Bebola yang anda mahukan, 10 Tiket Bebola Chroma akan mengambil masa untuk membukanya dan mendapatkan chroma itu.

Sebagai alternatif, anda boleh membeli Set Penuh untuk 60 Tiket Bebola Chroma, membuka kesemua 6 orb sekaligus. Ambil perhatian bahawa ini akan membuka Bebola anda yang tersedia, tetapi tidak memberi anda semua chroma yang tersedia. Nilai bonus merebut Set Penuh ialah jika pembelian Set Penuh anda mengandungi chroma rahsia, anda akan diberikan apa-apa baki kroma yang hilang yang tersedia untuk skin itu juga.

Jika anda mendapat chroma yang sudah anda peroleh, anda akan diberi Poro Energy dan jika anda membuka 20 bebola chroma tanpa mendapat chroma rahsia, anda akan menerima item tersebut secara percuma.

Bagaimanakah cara saya boleh menggunakan chroma?

Untuk melengkapkan chroma anda, pastikan anda telah memilih champion dan skin yang mempunyai chroma yang anda miliki, kemudian pilih butang Chroma dan pilih chroma yang anda mahukan.

Saya tidak suka chroma yang saya dapat, bolehkah saya mendapatkan bayaran balik?

Seperti kandungan boleh diguna WR yang lain, Bebola Chroma, Scanner dan Detector tidak boleh dibayar balik.

Walau bagaimanapun, anda boleh mendapatkan bayaran balik untuk Tiket Bebola Chroma —selagi ia tidak digunakan dan dibeli dalam masa 14 hari yang lalu

Adakah artikel ini membantu?

Tidak dapat mencari apa yang anda mahu?

Kami sedia membantu anda! Hantarkan tiket! Selagi poro tidak memakannya, kami akan segera menghubungi anda.

/ Hantar Tiket
Kuasa daripada Zendesk