Soalan Lazim dan Hubungan Ibu bapa Pemain Bawah Umur

Halaman ini membantu untuk menjawab beberapa soalan lazim yang ditanyakan oleh ibu bapa pemain bawah umur, dan juga menyediakan borang untuk anda mendapatkan bantuan lanjut. 

Adakah permainan ini sesuai untuk anak saya? 

Hal ini terpulang kepada anda sepenuhnya tetapi yang berikut ialah beberapa garis panduan.

Perihal kandungan dan komunikasi dalam permainan

Kandungan dalam permainan: Anda boleh merujuk panduan ESRB atau PEGI untuk menyemak rating umur mana-mana permainan yang anda minati. Kebanyakan permainan kami mempunyai rating Remaja. Untuk rating umur mengikut lebih banyak rantau, lihat IARC.

Komunikasi dalam talian: Kebanyakan permainan kami mempunyai ciri sembang teks dan suara, yang bertujuan untuk membantu pemain menyusun strategi dengan membincangkan objektif permainan. Walaupun kami cuba memastikan sembang yang bersih dan bertindak keras terhadap nama pemain yang tidak sesuai, malangnya, kami tidak dapat mengawal setiap perkara yang berlaku dalam komunikasi suara dan sembang, yang selalunya boleh menjadi negatif yang kasar. Sila tunjukkan kepada anak anda cara membisukan dan menyekat pemain sekiranya menerima komen yang tidak membantu daripada rakan sepasukan: 

Nota ringkas tentang memancing data. Tolong beritahu anak anda bahawa pekerja Riot tidak akan meminta maklumat daripada anak anda melalui klien. Lihat Pancing data: Jangan tertipu

Bagaimanakah cara membuat akaun untuk anak saya?

Membuat akaun dan memasang serta bermain permainan kami adalah percuma. Mereka memerlukan alamat e-mel mereka sendiri dan membuat nama pengguna log masuk dan Nama Pemanggil dalam permainan atau ID Riot yang sepatutnya bukan nama sebenar mereka. 

Petua pembuatan akaun

Untuk memastikan akaun mereka selamat, pertimbangkan nota yang berikut: 

  1. Buat Akaun Riot mereka pada laman web ini: League of Legends/Teamfight Tactics | VALORANT
    • E-mel: E-mel mestilah unik bagi setiap Akaun Riot.
    • Tarikh Lahir: Anak anda mestilah mencapai umur minimum yang diperlukan untuk rantau anda (contohnya, umur kelayakan menurut GDPR atau peraturan khusus rantau lain).
      Tip: Gunakan tarikh lahir mereka yang sebenar, atau jika anda berkeras untuk menggunakan tarikh palsu, sila tuliskan pernyataan itu sebagai rujukan pada masa depan. Maklumat ini akan membantu mereka semasa pemulihan akaun nanti, jika mereka kehilangan akaun mereka.
    • Nama pengguna: Maklumat ini akan menjadi nama pengguna log masuk mereka sahaja (bukan nama paparan dalam permainan mereka yang menyeronokkan dan kreatif). Jangan jadikan nama pengguna tanda pengenalan–dalam kata lain, jangan gunakan nama sebenar mereka. NAMA PENGGUNA LOG MASUK TIDAK BOLEH DITUKAR KEMUDIAN.
    • Kata laluan: Untuk keselamatan yang lebih baik terhadap kecurian akaun, gunakan kata laluan yang panjang dan sukar diteka.
  2. Selepas anda memasang dan melancarkan permainan, cipta nama paparan dalam permainan mereka: 
    • Pastikan anak anda memahami dan menerima Syarat Perkhidmatan dan Tatakelakuan
    • Anda akan ditunjukkan skrin tempat anda mencipta nama dalam permainan yang dikehendaki oleh anak anda. Nama ini akan dilihat oleh pemain lain. Jangan letakkan maklumat pengenalan diri dalam nama paparan – dalam kata lain, jangan gunakan nama sebenar, nombor telefon, alamat e-mel, dan sebagainya
      • Untuk VALORANT dan permainan lain, nama paparan akan menjadi ID Riot mereka. 
        Nota: ID Riot boleh ditukar secara percuma setiap 30 hari melalui https://account.riotgames.com/.
        selectyourdisplayname.png
      • Untuk League of Legends, nama paparan akan menjadi Nama Pemanggil mereka.
        Nota: Perubahan Nama Pemanggil boleh dilakukan tetapi nama itu mestilah dibeli. summonername.png
  3. Untuk keselamatan maksimum, juga dayakan pengesahan dua faktor.

Anda sudah sedia. GLHF!

Di manakah saya boleh memberikan kelulusan ibu bapa saya? 

Kelulusan ibu bapa hanya diperlukan dalam situasi tertentu pada akaun sedia ada, bukan pada akaun baharu. Kelulusan akan diperlukan jika anda berpindah ke negara yang mempunyai peraturan umur minimum yang lebih ketat yang akan menjadikan anak anda tidak lagi layak untuk mengawal akaun mereka sendiri tanpa kebenaran. Di banyak negara, mereka yang berumur bawah 16 tahun mungkin memerlukan kelulusan ibu bapa selepas berpindah ke rantau lain.

➡️ Maklumat Kelulusan Ibu Bapa untuk Ibu Bapa

Kanak-kanak yang ingin bermain permainan Riot mesti memenuhi syarat umur minimum untuk wilayah mereka semasa membuat akaun, dan tidak dapat memintas syarat umur dengan menggunakan borang persetujuan ibu bapa. 

Bagaimanakah cara memadamkan akaun anak saya? 

Akaun hanya boleh dipadamkan oleh pemiliknya.

Pemadaman Akaun Tidak Boleh Dibatalkan

Menurut undang-undang privasi GDPR, sebaik sahaja akaun dipadamkan, semua data, pembelian pemain dan sebagainya benar-benar dihapuskan dan hilang selama-lamanya. Dasar ini terpakai kepada semua Akaun Riot di setiap wilayah.

Anak anda boleh memadamkan akaun mereka dengan menggunakan langkah-langkah dalam perkara yang berikut:

➡️ Memadam Akaun Riot dan Semua Data Anda

Alternatif kepada pemadaman akaun: Jika anak anda mungkin mahu mengakses akaun mereka suatu hari nanti pada masa akan datang (contohnya, mereka mahu mengekalkan kekulit mereka dan kandungan lain yang diperoleh atau dibeli), anda boleh membantu mereka menyahaktifkan akaun mereka:

➡️ Soalan Lazim Penyahaktifan dan Pemadaman Akaun

Cara ibu bapa boleh menghubungi Riot Games 

Jika anda memerlukan bantuan lanjut untuk mengurus akaun anak anda, sila gunakan borang yang berikut.

Penting: Borang ini hanya boleh digunakan oleh ibu bapa atau penjaga yang sah yang bertanyakan tentang akaun anak mereka. Penggunaan borang ini untuk apa-apa sebab lain akan menyebabkan tiket ditutup secara automatik dan anda perlu menghantar semula di bawah borang tiket yang sesuai. 


 

Adakah artikel ini membantu?

Tidak dapat mencari apa yang anda mahu?

Kami sedia membantu anda! Hantarkan tiket! Selagi poro tidak memakannya, kami akan segera menghubungi anda.

/ Hantar Tiket
Kuasa daripada Zendesk