Legendary Queue

Apakah itu Legendary Queue?

Legendary Queue (LQ) ialah pengalaman eksklusif Wild Rift unik yang menguji kemahiran anda. LQ berbeza dengan Ranked Queue dalam beberapa cara utama, seperti…

MMR Legendary Queue Unik

Mendaki dalam LQ tidak akan menjejaskan MMR anda dalam Ranked, dan sebaliknya. Jadi main sehabis daya!

Solo Queue Sahaja

Standard Ranked mungkin merupakan tempat yang baik untuk bermain secara kompetitif bersama rakan anda, tetapi LQ menumpukan sepenuhnya pada pendakian! Untuk menjadikan perjalanan LQ anda sebagai cerminan sebenar kemahiran peribadi anda, anda hanya boleh queue sendiri.

Papan Pendahulu

100 pemain terbaik dari rantau anda akan mendapat tempat berprestij di papan pendahulu awam LQ. Amatilah pesaing anda atau bersaing untuk mendapatkan tempat sendiri!

Tertarik? Jadi teruskan membaca untuk melihat cara bermula!

Keperluan Legendary Queue

Jika anda ingin cuba nasib anda di Legendary Queue, anda perlu mencapai Master dalam Ranked dalam musim semasa dan mendapat markah Champion Mastery sekurang-kurangnya 1000 terlebih dahulu. Sebaik sahaja anda berbuat demikian, LQ akan terus tersedia untuk anda selagi anda berada di Diamond atau lebih tinggi. Jatuh lebih rendah, maka anda perlu mendaki semula ke rank Diamond sebelum anda boleh menyertai Legendary Queue sekali lagi.

Ingat—hal ini hanya terpakai pada musim semasa! Jika anda berada di rank lebih rendah daripada Master selepas Set Semula Ranked akhir musim, anda perlu mendaki semula ke Master sebelum Legendary Queue diaktifkan untuk anda sekali lagi.

Sudah tentu, mengaktifkan LQ tidak bermakna anda akan dapat bermain dengan serta-merta. Mula-mula, anda perlu menyemak…

Jadual Harian Legendary Queue

Queue yang sangat kompetitif ini direka khas untuk memberikan yang terbaik daripada yang terbaik—yang membawa maksud kumpulan pemain yang lebih kecil. Itulah sebabnya Legendary Queue hanya tersedia pada waktu tertentu setiap hari. Mengehadkan ketersediaannya pada masa tertentu menjadikannya lebih mudah untuk mengawasi dua pasukan yang terdiri daripada lima orang, dan juga membantu dalam memastikan pemain yang anda lihat di papan pendahulu adalah sama yang anda temui dalam permainan.

Ambil perhatian bahawa Legendary Queue pertama musim ini mungkin dibuka pada masa yang berbeza (yang anda boleh semak dalam klien!), tetapi ia akan mengikut aturan ini selepas itu:

Rantau Hari Biasa Hujung Minggu
Amerika 12:00–23:59 PDT 12:00–23:59 PDT
China 18:00–23:59 CST 12:00–23:59 CST
Asia 12:00–23:59 CST 12:00–23:59 CST
Eropah 12:00–23:59 CEST 12:00–23:59 CEST

Dan jangan tergesa-gesa jika anda bermain permainan pada penghujung hari! Sebaik sahaja anda berada dalam perlawanan, anda akan dapat menamatkannya walaupun sudah melepasi masa penutup.

Peringkat dan Divisyen Legendary

warrior-commander-guardian.jpg

Legendary Queue datang dengan set peringkat legendarynya sendiri:

Peringkat Mata Legendary
Warrior IV–I 0–799
Commander IV–I 800–1599
Guardian IV–I 1600–2399
Vanquisher IV–I 2400–3199
Immortal IV–I 3200–3999
Legend 4000+

vanquisher-immortal-legend.jpg

Sama seperti Ranked standard, setiap satu daripada enam peringkat mempunyai empat divisyen. Berbanding Ranked standard, anda perlu memperoleh 200 Mata Legendary untuk mendaki ke setiap divisyen, yang menimbulkan persoalan…

Apakah itu Mata Legendary?

Pada akhir perlawanan LQ, Legendary Points (LP) akan diberikan atau dipotong berdasarkan prestasi anda termasuk faktor lain. Kumpulkan mata yang mencukupi, dan anda akan melompat ke atas ke peringkat/divisyen seterusnya. Jika kehilangan mata, anda akan terjatuh ke bawah. Begitu mudah!

Apabila anda menyertai Legendary Queue buat kali pertama, anda akan bermula pada 800 Mata Legendary (Commander IV). Ke mana arah tujuan anda selepas itu terpulang kepada anda!

Kemerosotan Mata Legendary

Berjuang melalui Legendary Queue adalah pencapaian yang luar biasa, tetapi juga bukan penamatnya. Pemain yang memperoleh lebih daripada 800 Mata Legendary mesti terus membuktikan nilai mereka dalam LQ, jika tidak LP mereka akan merosot secara beransur-ansur sehingga mereka turun kembali kepada 800 LP. Tetapi bagaimana sistem akan menentukan jika pemain itu "tidak aktif"? Dan yang paling penting, bagaimana anda boleh mengelaknya?

Hal ini sebenarnya agak mudah: Jika anda melebihi 800 LP dan tidak bermain Legendary Queue selama 7 hari, anda akan kehilangan 40 LP setiap minggu sehingga anda bermain perlawanan dalam LQ ataupun mencapai 800 LP. Anda akan mendapat pemberitahuan apabila anda membuka skrin Legendary Queue jika anda berisiko untuk merosot. Jika sudah terlambat, anda akan mendapat notis tentang bilangan LP anda yang telah hilang.

Ganjaran Legendary Queue

Prestij dan cabaran untuk mendaki Legendary Queue mungkin akan penuh dengan sendirinya, tetapi itu tidak bermakna anda tidak boleh mendapat sesuatu yang menakjubkan sepanjang perjalanan.

Ganjaran Legendary Queue berputar setiap musim dan lazimnya menampilkan ikon, sempadan dan panji yang mencerminkan peringkat anda, serta juga barang perhiasan, emote dan Augment ability istimewa untuk kulit Ranked musim tersebut.

Untuk memahami dengan lebih baik tentang setiap keperluan ganjaran dan rupa augment ability, pilih Ganjaran Legendary dalam halaman Ganjaran Ranked, yang boleh diakses daripada butang Ranked di sebelah kiri skrin utama.

Sama seperti ganjaran Ranked standard, ganjaran ini mungkin berubah pada musim yang berbeza, jadi rebutlah selagi boleh!

Adakah artikel ini membantu?

Tidak dapat mencari apa yang anda mahu?

Kami sedia membantu anda! Hantarkan tiket! Selagi poro tidak memakannya, kami akan segera menghubungi anda.

/ Hantar Tiket
Kuasa daripada Zendesk