Caj Balik

Apakah itu Caj Balik?

Caj balik berlaku apabila bank membalikkan pembelian mata wang berbayar dalam permainan yang dibuat daripada akaun anda. Mata wang berbayar dalam permainan termasuk:

  • RP dalam League of Legends
  • Coin dalam Legends of Runeterra
  • VP dalam VALORANT
  • Wild Cores dalam Wild Rift
  • TFT Coin dalam TFT Mobile

Jika anda tidak ingat membalikkan pembayaran, bank atau pemilik kad kredit mungkin telah melakukannya untuk anda. Atau, anda mungkin telah membuat pembelian melalui pihak ketiga, dan mereka telah membalikkan pembayaran tersebut. Jika anda telah kehilangan akses kepada akaun anda kerana seseorang membuat pembelian daripada akaun itu, serahkan tiket dan kami akan membantu anda mengikut kemampuan kami.

Dasar Caj Balik League of Legends, Legends of Runeterra, Wild Rift dan Teamfight Tactics

Untuk memerangi penipuan yang berpotensi, Riot mempunyai beberapa peraturan berkenaan cara Riot menangani caj balik untuk permainan yang disenaraikan di atas:

  • Akaun Riot anda akan digantung sebaik sahaja caj balik berlaku. Anda mungkin boleh mendapatkan semula akses kepada akaun anda dengan membayar amaun yang terhutang (maklumat lanjut tentang di bawah).
  • Sekiranya caj balik berlaku pada transaksi pemberian hadiah, kedua-dua Akaun Riot yang mengirimkan hadiah dan menerima hadiah akan digantung.
  • Makluman penipuan dan Permintaan Maklumat (iaitu pemegang kad atau bank pengeluar kad mengesahkan kesahihan transaksi) boleh dianggap sebagai caj balik.
  • Sekiranya satu Akaun Riot mempunyai berbilang caj balik, Riot berhak untuk melarang akaun tersebut secara kekal.

Dasar Caj Balik VALORANT selepas 4 Jun 2024

Jika anda mendapat caj balik untuk VALORANT selepas 4 Jun 2024, sistem kami akan memulihkan baki tersebut secara automatik menggunakan VP semasa anda bersama-sama dengan kandungan yang dibeli dengan VP. Ini bermakna weapon skin, ejen dan item lain yang dibeli dengan VP berkadaran dengan baki tertunggak boleh dikeluarkan daripada akaun anda (jangan risau—jika kandungan yang dialih keluar bernilai VP lebih tinggi daripada yang anda berhutang, anda akan menerima perbezaannya).

Jika anda masih dalam negatif selepas semua kandungan yang layak telah dialih keluar, anda masih boleh bermain tetapi anda tidak akan dapat membuat pembelian tambahan dengan VP sehingga anda memulihkan baki anda kepada positif dengan mendapatkan lebih banyak VP.

Jika anda menerima caj balik SEBELUM 4 Jun 2024, maka semua peraturan yang sama seperti permainan kami yang lain akan dikenakan: akaun anda akan disekat sehingga anda mengikuti langkah-langkah yang disenaraikan di bawah.

Cara Membayar Semula Caj Balik

Walau dengan cara apa pun caj balik berlaku, anda boleh mendapatkan semula akses kepada akaun anda dengan membayar bakinya (melainkan anda telah dilarang secara kekal disebabkan oleh berbilang kes caj balik).

Kami ingin memudahkan proses anda kembali ke permainan, jadi semak senarai pilihan bayaran balik di bawah untuk mencari cara paling sesuai untuk anda!

Pembayaran Semula Riot

(NA, LAN, LAS, EUW, EUNE, SEA sahaja)

Laman Pembayaran Semula Riot membenarkan anda mengendalikan caj balik anda menggunakan PayPal. Hanya klik di sini dan ikut gesaan.

Sila Ambil Perhatian

Laman Riot Repayments pada masa ini hanya tersedia untuk Akaun Riot di Amerika Utara, Amerika Latin, Eropah dan Asia Tenggara.

PayPal

(NA, LAN, LAS, EUW, EUNE, TR, RU, OCE, SEA*)

* Rantau SEA sahaja: Kaedah ini tidak tersedia untuk Wild Rift. Untuk Wild Rift, sila gunakan Pembayaran Semula Riot.

  1. Pergi ke paypal.com dan log masuk. Jika anda tidak mempunyai akaun PayPal, buat satu akaun dengan mengklik Daftar pada bahagian atas sebelah kanan.

  2. Sebaik sahaja anda log masuk, klik butang Hantar di bahagian atas sebelah kanan skrin.
    Paypal_Send.PNG

  3. Masukkan alamat e-mel yang sepadan dengan rantau dan mata wang anda:
    Rantau Mata Wang E-mel
    NA, LAN, LAS USD Chargebackpayments-US@riotgames.com
    EUNE, EUW, TR, RU, OCE EUR
    GBP
    Chargebackpayments-EU@riotgames.com
    SEA* SGD Chargebackpayments-SG@riotgames.com

    *Perhatian: Untuk Wild Rift, sila gunakan Pembayaran Semula Riot dan bukannya PayPal.

    JP JPY emel@contoh.com
  4. Klik Seterusnya.
    Paypal_Search.PNG

     

  5. Masukkan maklumat yang berikut pada skrin seterusnya:
    - Jumlah pembayaran balik
    - Mata wang (pastikan ini sepadan dengan e-mel daripada langkah 3!)
    - Dalam bahagian Tambah nota, masukkan nama pengguna, nama summoner dan rantau anda.
    PayPal.PNG

    Mata Wang yang Diterima

    PayPal boleh menukarkan pembayaran pilihan anda secara automatik kerana PayPal hanya menerima mata wang tertentu. Dalam kes ini, hanya masukkan jumlah yang anda perlukan dan PayPal akan menguruskan selebihnya.

  6. Klik Teruskan.
  7. Setelah pembayaran anda dihantar, satu hingga dua hari bekerja diperlukan sebelum penggantungan anda dibatalkan.

Kad Prabayar RP

(EUW, EUNE, OCE, BR sahaja)

Anda perlu membeli kad yang mencukupi untuk membayar semula caj balik anda. Sebaik sahaja anda memilikinya, serahkan tiket dengan maklumat ini:

  • TAJUK: Pembayaran Caj Balik - Kad prabayar RP
  • Nama Pengguna:
  • Nama summoner:
  • Pelayan:
  • PIN Kad:
  • Jumlah setiap kad:

Baki wang pada kad yang dikemukakan akan dikreditkan kepada akaun anda sebagai mata wang berbayar dalam permainan.

Pengecualian Brazil Sahaja

Bagi caj balik League of Legends di Brazil, kad Prabayar diterima oleh kebanyakan rakan kongsi kami—kecuali Boa Compra!
Bagi caj balik VALORANT, Legends of Runeterra, Teamfight Tactics dan Wild Rift di Brazil, kad prabayar TIDAK diterima.

Pindahan Bank

(BR sahaja)

Anda perlu menyerahkan tiket jika anda ingin memulakan pemindahan wang melalui bank.

Soalan Lazim

AKAUN SAYA TELAH DIGODAM. APAKAH YANG AKAN BERLAKU JIKA ORANG LAIN YANG MEMBUAT PEMBELIAN INI?

Mula-mula, pastikan hanya anda yang mempunyai akses ke akaun e-mel anda, dan ubah kata laluan. Kedua, serahkan tiket. Kami akan membalikkan mana-mana pembelian yang kami dapati tidak dilakukan oleh anda.

SAYA TELAH MEMBELI MATA WANG VP/RP/PREMIUM MELALUI PENIAGA PIHAK KE-3, SECARA SAH!
Anda tidak perlu membeli mata wang premium melalui pihak ketiga. Jika anda menghadapi masalah membeli mata wang premium dengan cara lain, serahkan tiket. Jika pihak ketiga memberikan tawaran kepada anda, mereka mungkin tidak sah seperti yang didakwa oleh mereka. Jika anda menerima caj balik selepas membuat pembelian pihak ketiga, anda masih perlu membayar sendiri baki penuh yang perlu dibayar.
MENGAPAKAH ANDA TIDAK MENGALIH KELUAR SAHAJA PEMBELIAN YANG SAYA BUAT?
Tindakan mengalih keluar pembelian akan menjadi bayaran balik dan caj balik bukanlah bayaran balik (yang digariskan dalam Dasar Bayaran Balik Global kami).

Bank menganggap caj balik sebagai aktiviti penipuan, pihak bank hanya akan membalikkan pembayaran jika mereka percaya pembayaran itu tidak sah atau mencurigakan. Kami dikenakan denda setiap kali caj balik berlaku, dan terlalu banyak caj balik bermaksud beberapa bank dan syarikat kad mungkin berhenti berniaga dengan kami, yang mengurangkan jumlah kaedah pembayaran yang kami dapat sediakan. Untuk memastikan kaedah pembayaran terus terbuka di seluruh dunia, kita harus memandang caj balik dengan serius.
SAYA TIADA WANG UNTUK MEMBAYAR BALIK, APA YANG BOLEH SAYA LAKUKAN?
Penggantungan akan kekal dalam akaun anda sehingga baki anda dibayar balik, tetapi ia tidak akan dipindahkan ke mana-mana. Jika anda tidak mahu membayar balik dengan segera, anda tidak perlu melakukannya; anda hanya tidak akan dapat mengakses akaun anda.
Adakah artikel ini membantu?

Tidak dapat mencari apa yang anda mahu?

Kami sedia membantu anda! Hantarkan tiket! Selagi poro tidak memakannya, kami akan segera menghubungi anda.

/ Hantar Tiket
Kuasa daripada Zendesk