Tolong! Saya Terkunci dari Akaun Saya!

Sangat menakutkan apabila anda cuba log masuk ke akaun dan diberitahu bahawa anda tidak memenuhi syarat untuk mencipta akaun (atau bahawa akaun anda mungkin telah dipadamkan)! Dengan syarat bahawa anda tidak disekat dari permainan (dan ia selalunya baik untuk mengkaji Kod Tingkah Laku setiap permainan dan Terma Perkhidmatan Riot untuk kepastian), maka mungkin ada sesuatu yang tidak betul dengan akaun anda. Nasib baik terdapat beberapa perkara yang boleh anda cuba untuk kembali bermain.

Adakah maklumat akaun anda mengikuti Terma Perkhidmatankami? Sebagai kepastian, berikut adalah beberapa contoh bagaimana akaun anda gagal memenuhi TP termasuk:

  • Anda mesti memenuhi syarat umur untuk rantau anda.
    • Bagi kebanyakan rantau, anda mesti berumur 13 tahun ke atas dengan persetujuan ibu bapa atau berumur 16 tahun ke atas.
  • Maklumat mengenai pemilikan akaun memerlukan pengesahan.

Jadi apa yang perlu saya lakukan?

Pertama, anda perlu mengesahkan maklumat akaun anda. Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan, sila hantar tiket di support@riotgames.com. Sila ambil perhatian bahawa ini akan membolehkan ejen Sokongan Pemain melihat status akaun anda, walaupun ia tidak menjamin kami dapat menyelesaikan masalah tersebut sekiranya akaun anda melanggar Terma Perkhidmatan kami. Kami mungkin akan meminta maklumat tambahan dari yang berikut untuk mengesahkan akaun anda jika diperlukan.

Dari sana, anda perlu berikan maklumat yang berikut:

  • Alamat e-mel yang sah (dan, jika berkenaan, alamat yang terikat dengan akaun daftar masuk sosial anda)
  • Tarikh Lahir
  • Akaun daftar masuk sosial jika berkenaan (seperti Apple, Google, Facebook, dll.)
  • Tarikh akaun dicipta
  • Bandar / Wilayah / Negara di mana akaun dicipta
  • ID Transaksi (resit melalui e-mel dari Riot atau dalam sejarah transaksi Google/Apple anda)

Mengapa anda perlukan maklumat ini?

Kami menggunakan maklumat ini untuk mencari akaun anda, memastikan bahawa itu adalah milik anda dan semua maklumat dimasukkan dengan betul semasa anda pertama kali membuat akaun.

Walaupun ia mungkin nampak seperti banyak maklumat, ini boleh membantu kami memastikan akaun anda seunik yang mungkin (baca: lindungi)! Perkara ini juga membantu kami mengenal pasti sekiranya anda perlu memulihkan akaun anda di masa hadapan.

Apa yang akan berlaku jika akaun saya masih tidak sesuai dengan Terma Perkhidmatan?

Akaun anda akan dipadam dalam masa 30 hari. Jika anda menggunakan daftar masuk sosial (Google, Apple ID, Facebook, dll.), akaun itu tidak boleh dihubungkan ke akaun baharu sehingga akaun yang tidak memenuhi syarat dipadamkan.

Tunggu! Bagaimana saya boleh menghentikan perkara ini daripada berlaku?

Satu-satunya cara yang pasti untuk melindungi akaun anda adalah untuk memastikannya sesuai dengan Terma Perkhidmatan. Kegagalan untuk melakukannya bermakna kami tidak dapat melakukan apa-apa untuk menghentikan pemadaman akaun anda. Jika anda mahu menghantar tiket dari peranti mobile, anda perlu membuka permainan yang anda mainkan dan daftar masuk dengan akaun yang terkena. Dari sana, anda boleh mengetik butang Hubungi Sokongan Pemain. Anda juga boleh menghantar bug melalui laman web Sokongan Pemain jika anda menggunakan PC.

Jadi akaun saya telah dipadam...

Walaupun kami tidak dapat memulihkan akaun yang dipadam, jika anda mempunyai pertanyaan atau masalah mengenai kandungan yang dibeli pada akaun yang dipadam, anda boleh menghubungi kami di support@riotgames.com. Bagi bantuan pertanyaan mengenai kandungan yang dibeli, kami memerlukan ID transaksi anda. ID boleh didapati dalam resit e-mel dari Riot Games. ID Transaksi biasanya bermula dengan L, A, atau B. Anda juga dapat mencari ID transaksi anda di sejarah pembelian Google Play atau Apple App Store anda.

Adakah artikel ini membantu?

Tidak dapat mencari apa yang anda mahu?

Kami sedia membantu anda! Hantarkan tiket! Selagi poro tidak memakannya, kami akan segera menghubungi anda.

/ Hantar Tiket
Kuasa daripada Zendesk