Akaun Riot, Daftar Masuk Sosial dan Sokongan Pemain (Wow!)

Nama pengguna, daftar masuk sosial, ID Riot, Nama Summoner. Banyaknya perkara yang perlu dijejaki! Tetapi jangan risau.Walaupun ia mungkin kelihatan banyak, realitinya penyatuan Akaun Riot dan daftar masuk sosial menjadikan perkara lebih mudah daripada sebelumnya (kami berjanji). Biarkan kami menjelaskan perkara ini supaya anda boleh mendapatkan pemahaman yang lebih baik.

Apakah itu nama pengguna?

Nama pengguna (nama log masuk) ialah, anda! Sekurang-kurangnya dari segi Riot Games dan Akaun Riot anda. Nama pengguna anda ialah kunci anda untuk mengakses semua permainan kami, ini bermaksud anda boleh log masuk ke mana-mana permainan kami (dan laman sokongan kami) menggunakan nama pengguna dan kata laluan yang sama. Nama pengguna anda juga boleh dikaitkan dengan pelbagai daftar masuk sosial, tetapi kami akan menyentuh tentang itu kemudian.

Nama pengguna anda tidak boleh dilihat oleh orang lain melainkan anda, jadi pastikan anda menyimpannya dengan selamat dan tidak berkongsi kata laluan atau maklumat daftar masuk sosial anda dengan sesiapa!

Bagaimanakah boleh saya mendaftar untuk Akaun Riot?

Anda akan mempunyai pilihan bagi mendaftar untuk satu Akaun Riot semasa pertama kali memuat turun permainan.

Maklumat apakah yang saya perlukan untuk mendaftar satu Akaun Riot?

Anda memerlukan alamat e-mel dan tarikh lahir anda. Untuk League, anda juga perlu mencipta nama pengguna dan kata laluan. Maklumat ini akan memastikan bahawa akaun anda adalah milik anda secara unik! Kami juga akan meminta maklumat lain seperti tarikh lahir anda untuk memastikan bahawa akaun anda adalah milik anda seorang.

Sila Ambil Perhatian

Sebaik sahaja anda memilih nama pengguna anda, anda tidak boleh menukarnya! Jadi semak semula untuk memastikan ia bebas daripada kesilapan menaip, tiada sebarang maklumat pengenalan peribadi dan fikirkan untuk jangka panjang!

Apakah itu daftar masuk sosial?

Daftar masuk sosial adalah apabila anda menggunakan Log Masuk Facebook, Daftar Masuk Google atau Daftar masuk dengan Apple untuk log masuk ke sebarang permainan kami. Anda boleh pelajari semua tentang daftar masuk sosial di sini dan jangan lupa untuk memautkan Akaun Riot anda ke akaun sosial anda. Sekiranya anda sudah mempunyai Akaun Riot, pastikan anda juga memaut ke kaedah daftar masuk sosial pilihan anda! Pastikan anda menetapkan segalanya dengan teliti.

Mengapakah saya mesti memautkan daftar masuk sosial saya ke Akaun Riot?

Dengan memautkan akaun sosial anda ke Akaun Riot anda, anda memastikan semua maklumat anda disambungkan. Memautkan akaun sosial anda ke Akaun Riot tersedia bermakna anda tidak perlu memasukkan kata laluan anda berulang kali sambil masih mengekalkan tahap keselamatan yang sama pada akaun anda.

Ini mungkin tidak terlalu bermakna bagi pemain yang sudah memiliki Akaun Riot, tetapi ia membolehkan anda memilih pilihan untuk log masuk. Bagi pemain baharu, ini adalah kaedah terbaik untuk memasuki dalam permainan menggunakan maklumat anda yang sedia ada.

Saya telah mencipta Akaun Riot dengan Daftar Masuk Google atau Game Center sejak dahulu.

Bagus! Kami akan memerlukan sedikit lagi maklumat untuk menukarnya menjadi akaun yang boleh dimainkan di semua platform.

Untuk Daftar Masuk Google, kami akan meminta tarikh lahir anda serta alamat e-mel anda. Setelah anda mengisi maklumat tersebut, anda akan dapat menggunakan Daftar Masuk Google di sebarang permainan kami.

Sekiranya anda pemain Game Center, anda perlu menaik taraf akaun anda ke Akaun Riot penuh. Ini boleh dilakukan dalam tetapan salah satu permainan mudah alih kami. Setelah dinaik taraf, itu akan menjadi Akaun Riot anda di semua platform (hooray!)

Saya telah mencipta Akaun Riot baharu dengan Daftar Masuk Sosial. Bolehkah saya memautkannya ke Akaun Riot yang saya miliki?

Kami tidak mempunyai kebolehan untuk menggabungkan dua akaun yang dimainkan, sama ada Akaun Riot dicipta dengan nama pengguna/kata laluan atau dicipta melalui daftar masuk sosial. Ini adalah salah satu sebab ia sangat penting untuk memautkan akaun sosial anda ke Akaun Riot anda semasa anda menciptanya.

Adakah artikel ini membantu?

Tidak dapat mencari apa yang anda mahu?

Kami sedia membantu anda! Hantarkan tiket! Selagi poro tidak memakannya, kami akan segera menghubungi anda.

/ Hantar Tiket
Kuasa daripada Zendesk