Mengubah ID Riot anda

Sebagai sebahagian daripada perancangan untuk beralih daripada Nama Summoner dalam League of Legends, kami melaksanakan beberapa perubahan tentang cara perubahan ID Riot berfungsi.

Bagaimana cara saya boleh menukar ID Riot saya?

Proses untuk menukar ID Riot anda adalah sama tanpa mengira permainan-permainan yang anda main:

  1. Pergi ke halaman akaun Riot anda
  2. Tukar ID dan tag Riot anda mengikut kehendak anda
  3. Klik Simpan Perubahan

Jika anda bermain League atau TFT PC, anda juga akan dapat menukar ID Riot dalam klien anda:

  1. Masuk ke Kedaishop.png
  2. Klik butang Akaunaccount.png
  3. Pilih tawaran Perubahan ID Riot 
  4. Ikuti menu timbul kepada account.riotgames.com
  5. Masukkan ID Riot baharu anda

Pada 20 November 2023, semua pemain akan diberi perubahan ID Riot secara percuma tanpa mengira tempoh perubahan terakhir yang mereka buat. Selepas itu, perubahan akan mengambil masa 90 hari dari perubahan ID Riot percuma terakhir anda sebelum perubahan tersedia lagi.

Walau bagaimanapun, terdapat satu pengecualian: jika anda sudah mengubah ID Riot anda dalam 90 hari terakhir tetapi mengalami gangguan atau kesan negatif lain disebabkan ID Riot anda, serahkan tiket kepada Sokongan Pemain dan kami akan membantu untuk menyelesaikan masalah anda.

Tiada Perubahan ID Riot Berbayar

Tiada cara untuk mengubah ID Riot anda di luar perubahan percuma yang disenaraikan di atas. Untuk maklumat lanjut sebab kami mengambil keputusan ini dan maknanya terhadap anda, semak artikel kami do Reworking the Riot ID Transition Plan (Mengolah semula Pelan Peralihan ID Riot).

Apakah itu ID Riot?

ID Riot ialah ID universal anda yang digunakan pada semua permainan Riot. Setiap ID Riot terikat kepada e-mel tunggal, dan mengubah ID Riot akan mengubah cara anda dipaparkan dalam permainan di mana-mana sahaja. Sekiranya anda mempunyai banyak akaun dan memutuskan anda ingin menukar ID Riot anda, pastikan anda menggunakan akaun yang betul dahulu!

Terdapat beberapa peraturan khas yang mengatur perkara yang boleh dan tidak boleh anda sertakan dalam ID Riot anda, yang dibahagikan kepada dua bahagian. Bagi contoh ini, jika ID Riot anda ialah "EarlGreyTeemo#sip", maka Nama Permainan anda ialah "EarlGreyTeemo", dan tagline anda ialah "#sip".

Nama Permainan mestilah sepanjang 3–16 aksara abjad angka dan tidak boleh yang menyinggung perasaan atau tidak sesuai

Akhir sekali Nama Permainan anda tidak perlu unik. Selagi keseluruhan ID Riot anda Riot tidak diambil, anda boleh menggunakan apa-apa Nama Permainan yang anda mahukan.

Tagline mestilah sepanjang 3–5 aksara abjad angka. Tagline akan bermula dengan kod rantau secara lalai, anda tidak boleh kembali menggunakan sebarang kod rantau. Ini bermakna, tagline yang berikut tidak tersedia apabila anda mengubah ID Riot anda: BR, LAS, LAN, OCE, NA, EUW, EUNE, TR, RU, KR, JP, PBE, BR1, LA1, LA2, OC1, dan NA1.

Jika anda cuba menggunakan kod ini, anda akan menerima mesej ralat "ID Riot ini sudah digunakan". Dalam kes ini, tukar tagline anda dan cuba lagi.

Tagline anda juga tidak boleh menyinggung perasaan atau tidak sesuai.

Adakah artikel ini membantu?

Tidak dapat mencari apa yang anda mahu?

Kami sedia membantu anda! Hantarkan tiket! Selagi poro tidak memakannya, kami akan segera menghubungi anda.

/ Hantar Tiket
Kuasa daripada Zendesk