Hextech Crafting di Wild Rift

Hextech crafting merupakan satu lagi cara untuk mendapatkan skin lama/jarang yang mungkin anda terlepas, bersama dengan skin dan chroma eksklusif baharu yang dicipta khas untuk Hextech! Sistem ini serba lengkap, jadi pilihan sama ada untuk memulakan crafting atau tidak adalah terpulang sepenuhnya kepada anda.

Tetapi jika anda benar-benar memutuskan untuk menambahkan pakaian dalam permainan anda dengan beberapa tawaran kami yang lebih jarang, pergilah ke bahagian Ganjaran di Kedai dan dapatkan beberapa...

Hextech Key

Segalanya bermula dengan Hextech Key!

Hextech Key berharga 15 Wild Core setiap satu, dan anda memerlukan 10 untuk membuka satu peti

Apabila anda membuka peti, anda akan serta-merta mendapat beberapa kandungan yang disenaraikan di bawah (skin/shard skin serta beberapa Orange Gemstone). Selain itu, anda akan maju pada trek milestone hextech, yang memberikan ganjaran untuk hanya menggunakan hextech crafting!

Hanya terdapat satu peraturan: anda hanya boleh membuka sehingga 200 peti setiap hari

Kandungan Peti Hextech

Peti Hextech mengandungi kedua-dua kandungan skin (skin ATAU shard skin) DAN Orange Gemstone, masing-masing dengan kadar jatuh tidak bersandarnya sendiri.

Skin/Shard Skin

Ganjaran Kadar Jatuh*
Skin 5.00%
Shard Skin 95.00%

*Kadar jatuh untuk skin/shard skin yang berbeza boleh didapati di dalam permainan

Orange Gemstone

Ganjaran Kadar Jatuh
8 Orange Gemstone 70.0%
12 Orange Gemstone 17.0%
16 Orange Gemstone 8.0%
20 Orange Gemstone 4.90%
1,000 Orange Gemstone 0.10%

Memandangkan anda sudah memahami kemungkinan mendapat ganjaran ini, tiba masanya untuk mengetahui perkara yang boleh mereka lakukan!

Shard Skin & Silver Stardust

Shard skin boleh digunakan dalam salah satu daripada dua cara:

1. Disenchant shard skin menjadi Silver Stardust

Dapat shard skin untuk champion yang anda tidak gunakan? Tiada masalah! Pecahkan shard itu menjadi Silver Stardust. Malah, skin yang lebih jarang akan memberi anda lebih banyak Silver Stardust, jadi skin istimewa masih mempunyai nilai tambahan jika anda disenchant skin tersebut! Setelah anda disenchant shard skin yang mencukupi, anda boleh...

2. Gunakan Silver Stardust untuk menukarkan shard skin menjadi skin kekal

Silver Stardust diperlukan untuk menempa shard skin menjadi skin, yang akan menambahkannya secara kekal ke dalam inventori anda seperti skin lain. Jumlah Silver Stardust yang diperlukan oleh transformasi itu bergantung pada kejarangan skin tersebut: 

Shard Skin Silver Stardust untuk Menempa Skin Penuh
Shard Skin 450
Shard Skin Epic 750
Shard Skin Legendary 1000

Jika anda mendapati diri anda sedikit kekurangan Silver Stardust, anda boleh menukar Orange Gemstone untuk mendapatkan lebih banyak lagi pada kadar 1 Orange Gemstone untuk setiap 10 Silver Stardust. Ketahuilah bahawa anda hanya boleh melakukan pertukaran ini sebanyak 200 kali sebulan!

Ganjaran Milestone Hextech

Satu-satunya perkara yang lebih baik daripada mendapatkan ganjaran daripada setiap peti ialah mendapat ganjaran untuk bilangan peti yang telah anda buka! 

# Peti Dibuka Ganjaran
5 10 Hextech Key 
10  200 Silver Stardust
25 300 Silver Stardust
50  300 Silver Stardust
100  Peti Pemilihan Shard Skin Epic
120  200 Silver Stardust
140  100 Silver Stardust
160  200 Silver Stardust 
180  100 Silver Stardust
200  Peti Pemilihan Shard Skin Epic II

Anda perlu turun ke skrin Hextech untuk menuntut ganjaran secara manual daripada senarai milestone, tetapi jangan risau—jika trek ditetapkan semula, ganjaran akan muncul secara automatik dalam mel anda!

Apabila anda mencapai 200, kemajuan pada trek akan dihentikan.

Orange Gemstone dan Kedai Orange Gemstone

Orange Gemstone (yang anda akan dapat setiap kali anda membuka Peti Hextech!) boleh ditebus di Kedai Orange Gemstone untuk mendapatkan skin eksklusif, aksesori khas untuk skin tersebut, serta chroma mythic

Kedai Orange Gemstone menampilkan senarai bergilir skin eksklusif dengan skin baharu ditambahkan setiap kitaran patch. Kandungan kedai sentiasa berubah-ubah, pastikan anda tidak terlepas tawaran terbarunya untuk mendapatkan skin yang anda inginkan apabila ia tersedia!

Seperti yang dinyatakan sebelum ini, Orange Gemstone juga boleh ditukar dengan Silver Stardust pada kadar 1 Orange Gemstone untuk 10 Silver Stardust.

Adakah artikel ini membantu?

Tidak dapat mencari apa yang anda mahu?

Kami sedia membantu anda! Hantarkan tiket! Selagi poro tidak memakannya, kami akan segera menghubungi anda.

/ Hantar Tiket
Kuasa daripada Zendesk